Med udgangspunkt i vores fællesundervisning, har vi valgt at arbejde med følgende teorier,: Kommunikatin, relation og omsorg.
Vores vudering for hvorfor Jersper reagere som han gør er fordi, at Jesper som lille er blevet massivt omsorgssvigtet gennem hele hans opvækst. (se afsnit om omsorg)
For at give Jesper nogle nye værktøjer til at handle anderledes i pressede situationer, skal det pædagogiske arbejde ligge i at skabe bedre relationer. I første omgang til pædagoger, da pædagoger har den de faglige kompetencer omkring relationsdannelser. Med udgangspunkt i at det er pædagogernes opgave at tage initiativ og invitere til relation.
I det kommende arbejde med Jespers relationer, skal pædagogerne være opmærksomme på, at Jesper kan være afvisende, med den begrundelse at Jesper har været udsat for relationssvigt før, og er bange at det samme sker igen.
Via relation til Jersper vil man fokusere på at forbedre kommunikationen, da det er en forudsætning for videre trivsel. I Jespers tilfælde vil han have stor gavn af at kunne lære at udtrykke sig vebalt, hvor han nu handler uhensigtsmæssigt ifht. at håndtere sine følelser. (se afsnit om kommunikation)
onsdag den 14. oktober 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar